Türkiye Cumhuriyeti

Marsilya Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Başkonsolosluğumuza Telefonla Ulaşamama Şikayetleri . , 29.11.2010

26 Kasım 2010

D U Y U R U

 

            Son aylarda vatandaşlarımızdan yoğun olarak alınan Başkonsolosluğumuza telefonla ulaşamama şikayetleri üzerine, aşağıdaki hususların bilgilerine sunulmasında yarar görülmüştür.

 

            Bilindiği üzere, konsolosluk hizmetlerinin sürat ve kalitesinin iletişim teknolojilerinden yararlanmak suretiyle iyileştirilerek daha çağdaş hale getirilmesi amacıyla Bakanlığımızca, 2005 yılından itibaren e-konsolosluk ve Konsolosluk Çağrı Merkezi konusunda çalışmalar yürütülmüş ve 2006-2007 yıllarında sözkonusu programlar uygulamaya sokulmuştur.

 

            Konsolosluk işlemleri hakkında bilgi almak isteyen vatandaşlarımızın telefonla müracaatlarının Başkonsolosluklar üzerinde yarattığı ilave yükün paylaşılabilmesi amacıyla, 2007 Nisan ayında  Konsolosluk Çağrı Merkezi  kurulmuştur.  Çağrı Merkezi  özellikle Başkonsolosluklarımızın yoğun olarak vatandaş kabul ettikleri sabah saatlerindeki telefonla bilgi taleplerine yanıt vermektedir.

 

            Başkonsolosluğumuz telefon santrali, vatandaş kabul saatlerinde (08 :30 – 14 :00 saatleri arasında) Bakanlığımızca hazırlanan yeknesak bir bant kaydı mesajı ile vatandaşlarımızı Türkçe ve Fransızca olarak bilgilendirmektedir. Arzu eden vatandaşlarımız bu bant kayıtlarını dinleyerek, istedikleri bilgileri alabilmektedirler.

 

            Başkonsolosluğumuz santraline bağlanmak ve doğrudan servislerimizle görüşmek  isteyen vatandaşlarımız, resmi tatil günleri ve hafta sonları hariç 14 :00 – 17 :30 saatleri arası telefon etmeleri halinde, sesli mesajın yönlendirmelerine göre ilgili servislere ulaşabilmektedirler.

 

            Öte yandan, günümüz çağdaş iletişim olanaklarından biri olan e-posta yoluyla da Başkonsolosluğumuzla irtibata geçmek mümkündür. turkcons.marseille@mfa.gov.tr  e-posta adresimize iletilecek bilgi talepleri mümkün olan en kısa sürede cevaplandıılacaktır.

 

            Arzu eden vatandaşlarımız ise, 7 gün 24 saat hizmet veren Ankara’daki Çağrı Merkezi (Telefon : 00 90 312 292 29 29) ile doğrudan görüşebilmektedirler.

 

            Vatandaşlarımızın bilgilerine ve dikkatlerine sunarım.

 

                                                                                                            Berris EKİNCİ

                                                                                                            Başkonsolos